PNT-2018

A Krisztinavárosi Hírek áprilisi számában megjelent beharangozó:

Mint a Hírlevélben is már olvashattuk, 2012 után hat évvel idén nyáron ismét plébániai nagytáborba megyünk. A tábor július 12-től 16-ig, csütörtök estétől hétfő délig fog tartani.
Velünk egyidőben a falu mellett fog táborozni a cserkészcsapatunk is, akik a kirándulások, akadályversenyek és táborépítés mellett minket is vendégül fognak látni
ottlétünk egyik napján. Reméljük, a közös programokkal sikerül még jobban megismernünk egymást és kicsit belesnünk a cserkészcsapat életébe.
A hat évvel ezelőtti táborra visszaemlékezésként beszúrnék ide egy részletet a 2012-es tábori újság hétfői számából: “Akik ma mentek haza a táborból, igen sok
mindenért hálásak az Úrnak. Sokan úgy fogalmaztak: »mindenért«. A részleteket megnevezők a közösséget, az együttlétet említették, azért adnak hálát, hogy sokan voltunk. A szeretet, békesség, a szentmise élménye ugyancsak hálára kötelez. A látogatók egy része idős volt, akik azt mondták, hogy hálájuk azért száll az Úrhoz, hogy egyáltalán ide tudtak még jönni, és volt, aki még a cserkésztáborba is felvitte őket (a helyi András gyerek lánckerekes Trabantjával.) Köszönték a táborlakók segítőkészségét, vendéglátását. Sokan a gyerekekért adnak hálát: a kicsikért, akik régi cserkészeink gyermekei. Hálásak még a cserkészet boldogságáért, az egész csapatért. Hálásak az előadókért is.

Táborunk helyszíne ezúttal a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Mogyoróska lesz, mely a Eperjesi-Tokaji hegyláncolatnál található (én ezt a gimnáziumban még Zempléni-
hegység néven tanultam). Mogyoróska község egy erdő széli zsákfalu, így átmenő forgalomra nem kell számítanunk, a csend és a nyugalmas környezet adott lesz
táborunkhoz. A településnek 2015-ben 83 állandó lakosa volt, így ottlétünkkel és a cserkészekkel kiegészülve várhatólag megháromszorozzuk a település lélekszámát.
Ugyan ezúttal jóval messzebb megyünk, mint 2014-ben, cserébe viszont a közelben lesz a regéci vár, egy karnyújtásnyira található az erdő és az egyik szomszéd
település Vizsoly, ahol látogatóközpont van a legrégibb fennmaradt, teljes, magyar nyelvű Biblia bemutatására.
Szállásunk és táborunk helyszíne a település erdőhöz közeli szélén lesz több egymáshoz közeli épületben, a szobákban illetve néhol az épületben lévő vizes blokkokkal. Különböző méretű szobák állnak majd rendelkezésünkre, a kisebb baráti társaságok, családok és társaságok számára. Az étkezést is itt helyben, szállásadóinkkal fogjuk megoldani a közös étkezőben.
Szállásadónk egy igen kedves és előzékeny házaspár. A táborhely bejáráskor meséltek a faluról, a templomról, a visszajáró vendégcsoportoktól kezdve a közlekedési lehetőségekig igen sok mindenről. Leendő házigazdánk megmutatta jó pár, az évek alatt, kétkezi munkával készült alkotását. Keze munkáját dicséri hinta, egy miniatűr vár, amit a gyerekek részére épített és egy nagyon apró kápolna (vagy inkább szentképtartó fülke) is. Így a lelki szemlélődésre való helyet is bizonyosan lehet majd találni.
A táborra különböző programokkal, a cserkészekkel való találkozással és közösségi együttléttel készül a szervező csapat. Meglátogatjuk majd a cserkésztábort, akik
2012-höz hasonlóan egyik nap vendégül látnak majd minket ebédre is.
A 2012-es táborhoz és a cserkészekhez kapcsolódóan álljon itt még néhány élmény, idézet előző közös táborunk újságjából, mikor arról kérdezték a táborozókat,
hogy minek örülnek, mit köszönnek a Jóistennek:
Ettem finom süteményt.
Szép számban összegyűltünk, régi ismerősökkel jókat beszélgethettünk.
Kialudhattam magam.
A tábor helyszíne tehát adott, a szervezők dolgoznak a tartalmas programokon – már csak rád van szükség kedves Testvérem, hogy imával és részvételeddel csatlakozz.